مد و استایل

لباس حرير مردانه

لبس حرير و ذهب براي مرد

بحث ديگري كه در مكاسب در ذيل تزيين مطرح شده است. لبس الذهب و الحرير براي مرد است. و همينطور تختم بالذهب براي مرد است. اينكه مرد لباس حرير و يا طلا بپوشد. و با حرير و طلا خودش را بيارايد و زينت بكند و يا اينكه انگشتر طلا را استفاده بكند. اين هم يك بحثي است كه در بين فقها مشهور و مطرح است. بحث مبسوط اين در همان كتاب الصلوه آمده و ما هم در حد طرح موضوع به اجمال و اختصار اينجا اشاره اي به مسأله مي كنيم. و تفصيلش در آنجاست. گرچه عرض كرديم اينها همه حقش اين است كه به طور مستقل و در غير كتاب الصلوه در يك جاي مستقلي بحث شود. ولي در هر حال اينجا اشاره اي هم به اين بحث بكنيم. در اينجا سه موضوع هست، يكي تختم به ذهب است كه ادله خاصه اي دارد. كه انگشتر طلا را به دست كردن، انگشتري كه حلقه آن طلا باشد و يا نگينش طلا باشد. انگشتري كه يكي از اجزاي آن طلا باشد.

يك بحث در مورد لفظ يا تزيين به طلا است براي مرد و يكي هم لفظ يا تزيين به حرير است براي مرد. اين سه عنوان است كه در روايات وارد شده است. يك نكته اي كه در مقدمه بايد به آن توجه داشت اين است كه لفظ ذهب و حرير از موانع صلوه است. و از حيث مانعيت اينها براي صلوه و به همين مناسبت در كتاب صلوه ذكر شده است. اما علاوه بر اين حكم تحريمي مطلق هم دارد. يعني دو حكم راجع به هر سه موضوع است. يكي تختم به ذهب، يكي لفظ ذهب، يكي لفظ حرير، اينها في حد نفسه يك حرمت تكليفي دارد. و يكي هم حكم وضعي دارد كه عبارت است از مانعيت لصلوه، به مناسبت همين حكم دوم كه مانعيت لصلوه باشد در كتاب صلوه مطرح شده و به مناسبت تكسب به محرمات در اينجا بحث شده است. منتهي بحث مانعيت لصلوه نه ملازمه با نجاست دارد. نه ملازمه با حرام بودن دارد. بعضي از محرمات است كه مانع للصلوه نيست. كما اينكه بعضي از موانع صلوه است كه محرم نيست. مثلاً موي گربه مانع است، ولي حرام نيست. اگر كسي لباسي از موي گربه بپوشد. مانعي ندارد ولي مانع للصلوه است.

نسبت مانعيت و نجاست و مانعيت و حرمت :

هميشه اينطور نيست كه مانعيت و حرمت و مانعيت و نجاست جمع بشود. در باب مانعيت و نجاست آنجا هم عموم و خصوص من وجه است. ممكن است نجسي باشد مثلاً خون كمتر از درهم باشد. با اينكه نجس است و در نماز هم هست. ولي مانع نيست. يا محمول نجس اگر در حد ساتر نباشد، مانع نيست. بنابراين گاهي مي شود نجس در نماز باشد و مانع نباشد. كما اينكه موانع صلوه ما داريم كه نجس نيست. از حيث ديگر مانعيت است. مثل ذهب و اينها، پس بين مانعيت عن الصلوه به عنوان يك حكم وضعي و نجاست عموم و خصوص من وجه است. همانطور كه بين مانعيت و حرمت تكليفي استفاده از چيزي آن هم عموم و خصوص من وجه است. ممكن است استفاده از چيزي در نماز حرام باشد، ولي مانع نباشد. مثلاً يك چيز غصبي كه در حد ساتر باشد. بنابر يك نظريه برداشتن اين حرام است، ولي مانع از صلوه نيست. كما اينكه چيزهايي داريم كه مانع از صلوه هستند و حرام نيستند. مثل موي گربه و امثال اينها كه ممكن است كه لباس هم درست بكنند. ولي حرمتي در آن نيست.

بحث اول: اصل حرمت تختم به ذهب

اين ادله معتبري دارد و در كتاب الصلوه در ابواب احكام ملابس رواياتش در آنجا آمده و روايات معتبر دارد. و بحثي در اصل اينكه تختم به ذهب حرام و مانع است. از صحت ثلاثه اين بحثي نيست روايات معتبري دارد. اين يك مورد كه بحثي در آن نيست.

اصل حرمت لفظ حرير و ذهب:

 روايات متعددي وجود دارد. درواياتي كه آنجا آمده كه لباس ذهب و حرير را نپوشيد، البته براي مردها مي گويد. ذهب زينت الجنه و زينت النساء هست. و براي رجال ممنوع است كه اينها را بپوشند يا تختم بكنند. در مورد حرير محض هم همين است. اين هم روايات معتبري دارد كه مي بينيد. كه چون روايات متعدد و معتبر هست خواندنش خيلي مهم نيست. اما بحث مهمي كه در اينجا مطرح است و ما طرحش مي كنيم.

عناوین طلا و حرير:

 در طلا و حرير دو عنوان داريم، يكي لفظ است كه پوشيدن است و يكي تزين داريم. تزين به حرير و ذهب با تلبس به ذهب و حرير لباس پوشيدن ذهب و حرير دو عنوان است. كه بين اين دو عنوان عموم و خصوص من وجه است. براي اينكه گاهي هست كه لباسي از طلا يا حرير درست كرده كه عرفاً به آن مي گويند اين لباس طلا است، يا لباس حرير است. و روي لباس هم پوشيده و با عنوان يك لباس فاخر و ارزشمند و زينت آن را استفاده مي كند. اين جايي است كه هم مي گويد لباس طلا و حرير پوشيد. و هم گفته مي شود كه خودش را به اينها آراست. و خودش را با اين لباش حرير و ذهب زيبا كرد. اين محل اجتماعشان است. اما اين دو عنوان پوشيدن لباس ذهب و حرير با زينت كردن به آنها هميشه ملازم نيستند. بلكه بينهما من وجه است. براي اينكه گاهي از دو طرف ماده افتراق داريم. گاهي هست كه تزين به حرير و ذهب هست ولي لفظ و پوشيدن نيست. دندانش را طلا كرده يا اگر بگوييم صدق لفظ نمي كند، مثلا قيطان حاشيه لباسش را حرير كرده است. به هر حال يك مواردي است كه تزين است، ولي پوشيدن نيست. همانطور كه گاهي پوشيدن است، ولي تزين نيست. مثل اينكه كسي سردش است زير لباسش، لباس حريري پوشيده و كسي هم نمي بيند. و هيچ كس برداشت تزين نمي كند نه او قصد تزين دارد، نه كسي تلقي تزين دارد. يا مثلاً در يك نمايشي شركت كرده است. به عنوان شركت در نمايش آن را پوشيده، ولي عنوان تزين ندارد.

تلازم بین مانع و حرام:

 چيزي كه مانع از صلوه است و چيزي كه تكليفاً حرام است. اين ملازمت دارد، هماني كه حرام است، مانع هم است. هماني كه مانع است، حرام هم است. اما موضوعي كه حرمت به او تعلق گرفته است تزيين به ذهب و حرير است. يا پوشيدن لباس ذهب و حرير است. اين حرام و مانع است. يا اينكه تزيين است، يا اينكه لفظ و پوشيدن است.

ملاك حرمت تزيين به ذهب و حرير:

 در اينجا چهار احتمال وجود دارد.

احتمال اول: پوشيدن ذهب و حرير

 اين است كه بگوييم ملاك حرمت و موضوع حرمت همان پوشيدن است. اين يك احتمال است كه مثل آقاي خوئي و اينها همين را قائل هستند. كه موضوع حرمت پوشيدن ذهب و حرير است.

احتمال دوم: تزيين به ذهب و حرير

اين است كه موضوع حرمت و مانعيت تزيين به ذهب و حرير است. اين هم يك احتمال است.

 احتمال سوم: جمع پوشيدن و تزيين

اين است كه موضوع جمع اين دو است. پوشيدني كه در مقام زينت باشد، عرفاً بگويند زينت هم است. والاّ اگر پوشيدن صدق بكند، ولي زينت نباشد. يا زينت باشد، ولي پوشيدن صدق نكند. اين حرمتي برايش مترتب نيست. و مانعيتي ندارد.

احتمال چهارم: لفظ يا تزيين

 اين است كه احدهما حرام است. لفظ يا تزيين، نه جمع به نحو واو، بلكه به نحو أو يكي از اين دو تا كه بود حرام است.

بحث تكسب به لباس ذهب وحرير:

تكسب به خاتمي كه از ذهب تعيين شده، يا لباس ذهب و فضه، در اينجا اگر انگشتر ساز يا انگشتر فروش، انگشتر را مي سازد، ولي مشترك بين زن و مرد است. يا لباس حرير و طلا مي دوزد و مشترك است، بين زن و مرد، اين مانعي ندارد. مگر اينكه يقين داشته باشد كه با ساختن او و با فروش او مردي از آن استفاده حرامي مي كند. اگر يقين داشته باشد از باب اعانه بر اثم حرام است. بنابر آنچه كه ما گفتيم. اما وقتي يقين به اين مسأله ندارد، و در حد احتمال است، طبعاً درست كردن و فروختن كه هر دو تكسب به اين است مانعي ندارد. اين در آنجايي كه مشترك باشد. اما اگر لباس ذهب و حريري ويژه مردانه مي بافد و مي دوزد و مي فروشد. يا انگشتر طلايي كه خاص مردان است مي سازد و مي فروشد. اين در انگشتر هر چه بگوييم مطلقاً است. در لباس اگر كسي بگويد مطلق لفظ اشكال دارد نه تزينش، كه ظاهر مثل آقاي خوئي و اينها است. اين اقدامات كه در ساختن و فروختن باشد. حرمتش مبتني بر قاعده اعانه بر حرمت اثم است. مثل آقاي خوئي و آقاي تبريزي اينها را حرام نمي دانند. نه دوختنش و نه بافتنش و نه ساختش و نه فروشش، براي اينكه اينها فقط اعانه بر ظلم را حرام مي دانند. اعانه بر اثم را حرام نمي دانند. اما در نظر كساني كه ما تمايل به اين داشتيم كه اعانه بر اثم حرام است. در اين چيزهاي ويژه اگر بداند كه از آن استفاده در مقام تختم و لفظ مي شود اشكال دارد. اما اگر نداند. دو شرط داشتيم نداند، چون گاهي ممكن است بافته بشود. ولي به عنوان چيز زينتي در خانه نگه دارند. الان لباسهاي سنتي مي بافند كه در ويترين نگه مي دارند. اگر يقين نداشته باشد كه از آن استفاده در پوشش يا زينت بشود. مانعي ندارد. يا اينكه نهايتاً و لو اينكه او هم انجام داد و آنوقت هم اعتماد داشت كه بناست اين استفاده بشود. ولي اين استفاده نشد، توي موزه رفت. باز هم اين يك تجري كرده حرام نيست. چون گفتيم حرمت اعانه بر اثم فعليتش متوقف است بر ترتب آن اثم بر اين كار في الواقع بايد آن حرمت دنبال اين انجام بشود. و دوم اينكه او هم بداند. اگر يكي از اين دو تا نباشد يا حرمت نيست يا منجز نيست. و لذاست كه ما اينجا دليل خاصي در تكسب به لباس ذهب و حرير يا خاتم ذهب للرجال، بلكه اين طبق قواعد عامه بايد تعيين تكليف بشود. قواعد عامه هم همين دو تا عرضي است كه مطرح شد. كه اگر اينها حالت مشترك دارد. يعني قواعد عامه اينطور است كه اگر كسي بگويد اعانه بر اثم حرام نيست. مطلقا در اين صور حرام نيست. اگر بگويد اعانه بر اثم حرام است در آنجايي كه بداند كه مرد از اينها استفاده مي كند. ويژه مرد و زن بودن فرقي نمي كند. بداند كه مرد مي خواهد از اينها استفاده بكند. و در عمل هم مرد از اينها استفاده بكند. اين از باب حرمت اعانه بر اثم حرام مي شود. اما اگر او اين را نمي داند. يا اگر مي داند كه اين به عنوان زينت در موزه حفظ مي شود. نه به عنوان زينت و پوشش، مانعي ندارد.

بحث تشبه رجال به نساء و نساء به رجال:

اين هم از مباحث بسيار مهم و مورد ابتلا است. آيا اين جايز است؟ يا جايز نيست؟

در اين بحث تشبه چند مقدمه اي ذكر مي كنیم تا وارد بحث شويم.

 مقدمه اول: سابقه دار بودن بحث تشبه

 اين است كه بحث تشبه از مباحثي است كه سابقه دارد. بحثي نيست كه تازه پيدا شده باشد. از همان اعصار قديم بحث در كتب فقها مطرح بود، هم در كتب فقهي عامه و هم در خاصه بحث شده است. سرش هم اين است كه اين موضوع در خود روايات بحث شده است. يعني كلي روايت دارد. و لذا اين بحث نو پديدي نيست. بحث سابقه دار و كهني است. و از همان صدر اول در كتب فقهي و روايات هم در روايات هم در كتب فقهي سابقه دار است.

مقدمه دوم: تأثيرعرف و زمان و مكان در تغيير و تحول حكم

اين است كه اين تشبه همانطوري كه در تشبه كفار و اينها هم گفتيم. يك مفهومي است كه به لحاظ مفهومش، واحد ثابت است. اما از لحاظ مصداقي متغيير است. و عرفها و زمان و مكان در اين مصداقها تأثير خيلي تامي دارد. ممكن است پوشيدن لباسي يا كفشي يا كلاهي يا چيز ديگري در يك زماني ويژه مردان باشد. يا ويژه زن باشد. و لذا پوشيدن جنس مخالف آن لباس مصداق مي شود براي تشبه نساء به رجال يا رجال به نساء، ولي همان لباس در يك فاصله زماني مشترك مي شود. يا بالعكس مي شود. در اينجا تحول مصداقي واقعيتي است كه وجود دارد و حكم هم تابع صدق در يك عرفي است. و لذا هم در عمود زمان اين تشبه رجال به نساء به خاطر اينكه لباس زن و مرد تفاوت پيدا مي كند تحول پيدا بكند. و هم مي تواند در امكنه متعدد اين وضع متفاوت باشد. در بعضي كشورهاي آفريقايي مردان هم دامن مي پوشند. آنجا دامن لباس زن نيست. مرد هم دامن مي پوشد. ولي در عرف اروپايي و آسيايي دامن كاملاً لباس زنانه است و لباس مردانه نيست. و لذاست كه هم زمان، هم مكان و عرفهاي متفاوت در اينكه لباسي ويژه زن باشد يا ويژه مرد باشد يا مشترك باشد. دخالت دارد. از باب اينكه هر موضوعي در حكم تأثير دارد. و به خاطر تحول آنها حكم هم تحول پيدا مي كند. نه اينكه بالذات حكم تحول پيدا بكند. نه حكم به تبع موضوع تحول پيدا مي كند.

مقدمه سوم: حكم تابع عرف غالب

این است که اگر كسي تشبه را حرام دانست. اولين كساني كه دست به پوشيدن لباس زن يا مرد مي كنند. مرتكب حرام شده اند. چون هنوز اين عرف غالب نيست. اين عرف غالب اگر ابتدا كه هنوز شكل نگرفته كسي مي پوشد. چون عرف غالب نيست. آنهايي كه اين رسم كرده اند كار حرام مي كنند. ولي بعدها چون عرف غالب مي شود حلال مي شود. مثل اينكه در ساعت مچي براي طلبه يك وقتي خلاف مروت بود. ولي بعد از اينكه همه اين ساعت مچي را مي بندند. اوليها  خلاف مروتي انجام دادند، ولي وقتي متعارف شد مانعي ندارد. اصولاً يك قاعده كلي فقهي است و آن قاعده اين است كه در جاهايي كه حكم روي عنوان عرفي آمده كه تابع اغليت و رواج يك امري در ميان جامعه است. اين در آغاز اشكال دارد. ولي در ادامه كه غالب و رايج شد اين اشكال مرتفع مي شود.

خواندنی ها


 خودرو

بررسی مشخصات پژو 207 جدید + امکانات و قیمت

پژو 207 جدید فراز و نشیب‌های فراوانی را در طول چند سال اخیر تجربه کرده است. این خودروی هاچ بک از جمله محصولات پژو است که توسط شرکت ایران خودرو مونتاژ می‌شود.

ادامه مطلب
سایر

نکاتی برای زیبا بودن دسته گل عروس

اکثر عروس و داماد ها دوست دارند دسته گل عروسیشان کاملا خاص و زیبا باشد و برای بدست آوردن همچنین دسته گل عروسی باید نکاتی را رعایت کرد ، ما در این مطلب از مجله بلاک مگ 6 نکته اصاصی برای انتخاب یک دسته گل عروس شیک و زیبا را به شما می گوییم ...

ادامه مطلب
 روانشناسی

شخصیت شناسی جالب مردان از روی لباس پوشیدنشان

طرز لباس پوشیدن آقایان با شخصیت آن ها ارتباط دارد بنابراین می توانید با شخصیت شناسی مردان از لباس هایشان طرز رفتار صحیح با آن ها را بدانید.

ادامه مطلب
مد و استایل

ژورنال لباس عروس

برای خرید یک لباس عروس 2019 در درجه اول پول مهم می باشد و به خاطر همین عروس خانم ها به دنبال این هستند که شیکترین لباس عروس را در ژورنال لباس عروس 2019 با یک قیمت مناسب داشته باشند ، ما در این مطلب از مجله بلاک مگ ژورنال لباس عروس 2019 را به شما عزیزان معرفی می کنیم ...

ادامه مطلب
 آرایش و زیبایی

چند راهکار برای داشتن پوست زیبا

"رنگ رخساره خبر میدهد از سر درون". این عبارت کوتاه و قدیمی به راستی حق مطلب را ادا میکند و نشان میدهد از زمان های قدیم به یک واقعیت واقف بوده اند: پوست زیبا نشانه سلامتی است. داشتن پوست زیبا از اساسی ترین رموز زیبایی و جذابیت به شمار میرود ...

ادامه مطلب
سلامت و بهداشت

طب سنتی برای درمان شکنندگی مو

شکنندگی مو و نازک شدن تارهای مو از رایج ترین مشکلات خانم ها می باشد، برای درمان و جلوگیری از شکنندگی مو روش های خانگی وجود دارد که به افزایش موهای نازک و شکننده کمک بسیاری می کند.

ادامه مطلب
 آرایش و زیبایی

ناخن عروس شیک طراحی ناخن

چه شما هر ۲ هفته در سالن بنشینید و ناخن‌های خود را بگیرید و یا همیشه آن‌ها را کوتاه و تمیز نگه دارید ، ممکن است مجبور شوید آن‌ها را برای روز بزرگ عروسی نقاشی کنید . همه چیز در جزئیات است و هنگامی که مراسم عروسی انجام می‌شود ، ما هیچ چیزی ( یا ناخن‌های بدون رنگ) را رها نمی‌کنیم . در این مطلب جدیدترین مدل های ناخن عروس 2019 برا به شما نشان می دهیم ...

ادامه مطلب
مد و استایل

قوانین ست کردن رنگ لباس

اگر میخواهید با قوانین و اصول ست کردن رنگ لباس در دنیای مد آشنا شوید و بدانید کدام رنگ ها با هم قابل ست شدن هستند با ما همراه باشید.

ادامه مطلب
مذهبی

درب های بهشت و جهنم چندتا هست؟

در کتب تفسیر واحادیث روایات زیادی از پیامبر (ص) وائمه معصومین(ع) آمده که در آنها اشاره به درب های بهشت و جهنم شده است که نشان می دهد بهشت هشت تا در دارد و جهنم طبق آیه قرآن هفت در دارد.

ادامه مطلب

سراسر وب

سایر

محضر ازدواج شیک در تهران

محضر ازدواج و دفتر ثبت ازدواج یکی از قسمت هایی است که در اوایل ازدواج به آن نیاز داریم تا ازدواج خود را به صورت رسمی در محضر های ازدواج یا دفاتر ثبت ازدواج ثبت کنیم ، ما در این مطلب بهترین محضر ازدواج تهران و بهترین دفتر ثبت ازدواج در تهران را به شما معرفی می کنیم ...

ادامه مطلب
 آرایش و زیبایی

نکات بهترین مراقبت برای پوست

داشتی پوستی زیبا و شاداب در جذابیت، تاثیر بسزایی دارد و به همین خاطر است که برای همه ما سلامت پوست مهم است. به این منظور باید درباره آن بدانیم و برنامه ای برای مراقبت از آن داشته باشیم ...

ادامه مطلب
 آرایش و زیبایی

سلامت پوست صورت خانم ها

برای بعضی از خانم ها حتی یک روز معمولی هم با مراسم خاصی آغاز می شود؛ ابتدا صورت خود را با یک مرطوب کننده پاک می نمایند، سپس یک کرم ضد آفتاب و مقداری هم پودر می زنند، و بعدا چشمان خود را نیز با انواع سایۀ چشم و قلم و ریمل، آرایش، مطابق به سلیقه خود آرایش می نمایند. ما در این مطلب راه و روش های حفظ سلامت پوست خانم ها را با شما در میان می گذاریم ...

ادامه مطلب
 آرایش و زیبایی

انواع میکاپ صورت

میکاپ در لغت به معنای ترکیب و ساختار و در اصطلاح برای آرایش کردن به کار میرود. امروزه به عنوان رشته ای از زیبایی توسط متخصصین امر تدریس میشود و دارای انواع مدل ها، زیرمجموعه ها و سبک ها میباشد. در این نوشتار انواع مختلف میکاپ را شرح میدهیم و تفاوت های آنها را درک خواهیم کرد ...

ادامه مطلب
مد و استایل

سفارش لباس عروس

هر دختر خانمی از بچگی آرزوهای خیلی بزرگی دارد و در رویاهای کودکانه خود به آرزو ها و هدف های خود فکر می کند ، یکی از مهمترین و زیباترین آروزهای هر دختری داشتن یک مراسم عروسی شیک و زیبا است و مهمترین قسمت این مراسم لباس عروسی است که می پوشد و همواره آرزوی داشتن یک لباس عروسی زیبا را در سر می پروراند ...

ادامه مطلب
مد و استایل

همه چیز در مورد لباس عروسی

لباس عروس یا لباس عروسی در معنا لباس پوشیدن عروس برای مراسم عروسی می باشد که رنگ ، سبک و اهمیت تشریفاتی این لباس به دین و فرهنگ شرکت کنندگان در مراسم عروسی بستگی دارد ، مثلا در فرهنگ ها غربی عروس ها بیشتر لباس عروسی سفید را انتخاب می کنند که توسط ملکه ویکتوریا در قرن نوزدهم ساخته شد و در فرهنگ ها شرقی نیز از لباس عروسی قرمز استفاده می کنند . ما در این مطلب همه چیز را در مورد لباس عروسی با شما در میان می گذاریم ...

ادامه مطلب
 آرایش و زیبایی

چگونه ناخن های زیبایی داشته باشم

آماده کردن برای روز عروسی همیشه در مورد توجه به جزئیات است . روز عروسی یک لحظه بسیار ویژه برای تمام زنان است و شما می‌خواهید نگاه کنید و احساس یک شاهزاده خانم را داشته باشید . برای دیدن و احساس بهترین حالت ، داشتن دست‌ها ، پاها و ناخن‌ها بسیار مهم است . زمانی که شوهر شما آن نوار عروسی را بر روی انگشت خود قرار می‌دهد ، می‌خواهید دست‌هایتان زیبا به نظر برسند و ناخن‌های شما خیره‌کننده باشند ...

ادامه مطلب
 آرایش و زیبایی

مدل مو جدید مجلسی دخترانه و زنانه

هر دختر خانمی دوست دارد مدل مو جذاب و شیکی داشته باشد پس همواره دنبال جدیدترین و بهترین مدل مو دخترانه هستند ، در بین دختر خانم ها مدل مو و نحوه مدل دادن به ان در اولویت اول ظاهر انها می باشد و به این قضیه اهمیت زیادی می دهند ، به همین خاطر ما در این پست بهترین مدل مو دخترانه را شما معرفی می کنیم ...

ادامه مطلب
مد و استایل

مدل مانتو دانشجویی

ما برای هر مراسم و مکانی یک نوع لباس می پوشیم ، در این وسط مانتوهای دانشجو ها تقریبا مانتو های شیک و راحت و جذابی هستند و با لباس های مجلسی مهمانی ها خیلی فرق می کنند به خاطر همین طبق قوانین کشور مانتو های دانشجویی دختران باید شرایط خاص خود را داشته باشند و پوشش مناسبی را در بر بگیرند که ...

ادامه مطلب

مطالب جالب

مد و استایل

ست کردن انواع شلوار با کفش قلق دارد

این مطلب یک راهنمای جامع در زمینه ست کردن رنگ شلوار با کفش است پس با دانشی که از این مقاله دریافت میکنید میتوانید به راحتی شلوار و کفش تان را ست کنید.

ادامه مطلب
مذهبی

درب های بهشت و جهنم چندتا هست؟

در کتب تفسیر واحادیث روایات زیادی از پیامبر (ص) وائمه معصومین(ع) آمده که در آنها اشاره به درب های بهشت و جهنم شده است که نشان می دهد بهشت هشت تا در دارد و جهنم طبق آیه قرآن هفت در دارد.

ادامه مطلب
کتاب آشپزی

طرز تهیه “سالاد سبزیجات”

“سالاد سبزیجات” از سبزیجات فوق العاده مقوی و خوشمزه تهیه شده و با سس گرم مخصوص آن، سالاد را سرو نمایید.

ادامه مطلب
سایر

برنامه ریزی برای عروسی

قبل از شروع هر زندگی یک مرد و زن باید باهم ازدواج کنند ، و در هر ازدواجی باید یک عروسی صورت بگیرد ، یک عروس و داماد قبل از هر چیزی باید برای عروسی خود برنامه ریزی دقیقی داشته باشند تا از هر نظر یک عروسی خوب و کاملی داشته باشند ، برنامه ریزی عروسی نیازمند راه و روش هایی است که ما تو این مطلب به عروس و داماد های عزیز یاد می دهیم که چطور یک برنامه ریزی دقیق برای عروسی خود داشته باشند ...

ادامه مطلب
مد و استایل

ست کت و شلواری که هر مردی باید داشته باشد

داشتن 5 ست کت و شلوار با رنگ های مختلف که در اولویت هستند با توجه به شرایط و مکان ها برای هر مرد شیک پوشی ضروریست.

ادامه مطلب
مد و استایل

مرجانی زنده رنگ سال ۲۰۱۹

موسسه رنگ پانتون رنگ مرجانی زنده را به عنوان رنگ سال ۲۰۱۹ نامگذاری کرده‌است . ما به دنبال این اعلامیه چند روز تحقیق کرده ایم و باید بگوییم انتخاب رنگ مرجانی زنده بهترین انتخاب برای رنگ سال می باشد و ما به این نتیجه و انتخاب علاقه‌مند هستیم . در این مطلب تمام مشخصات رنگ مرجانی زنده رنگ سال ۲۰۱۹ را به شما می گوییم ...

ادامه مطلب
سبک زندگی

یک عروسی شیک و به یادماندنی

در زمان قدیم برای برگذاری یک عروسی سنتی همواره راه هها و تم های یکسانی بودند و اما الان تم ها و گزینه های بسیاری برای برگذاری هرچه جذاب تر مراسم عروسی وجود دارد ، یکی از مهمترین موضوعات هر مراسم عروسی برنامه ریزی آن است که پس از آن همه چیز از قبیل دعوت نامه ها ، طرح های رنگی ، گل ها ، تم عروسی کاملا برنامه ریزی میشود ...

ادامه مطلب
فرهنگ و هنر

الناز حبیبی” و همسرش به همراه بیوگرافی

“الناز حبیبی” در 21 مرداد ماه سال 1368 در تهران به دنیا آمد. او دانشجوی رشته تدوین و متاهل است. او در سریال آقای «سیروس مقدم» به نام تاثریا در نقش دختر کوچک خانواده ایفای نقش کرد.

ادامه مطلب
دانش و فناوری

سرعت واقعی اینترنت شما چقدر است؟

سرعتی که ISP ها به شما اعلام می کنند ممکن است همان سرعتی نباشد که از آن استفاده می کنید. اگر می خواهید بدانید که سرعت واقعی اینترنت شما چقدر است کافیست که وارد سایت شده و تنها بر روی یک دکمه کلیک کنید.

ادامه مطلب